НОВО

Не трошете пари на биотин или додатоци на колаген, велат дерматолозите: Подобриот начин да ги добиете хранливите материи за „убавина“


Додатоците кои тврдат дека го подобруваат изгледот се зголемија во популарност во изминатата деценија. Од 2011 до 2020 година, процентот на Американци кои пријавиле дека земале витамин за коса, кожа и нокти во изминатиот месец се зголемил од 2,5% на 4,9%.

Но, експертите предупредуваат на несакани ефекти и опасности. Додатоците за кожа, коса и нокти често содржат многу повеќе биотин отколку што му треба на човечкото тело, на пример,  покажа истражувачки труд  објавен во списанието на Американската академија за дерматологија.

Не трошете пари на биотин или додатоци на колаген, велат дерматолозите: Подобриот начин да ги добиете хранливите материи за „убавина“

Додатоците кои тврдат дека го подобруваат изгледот се зголемија во популарност во изминатата деценија. Од 2011 до 2020 година, процентот на Американци кои пријавиле дека земале витамин за коса, кожа и нокти во изминатиот месец се зголемил од 2,5% на 4,9%.

Но, експертите предупредуваат на несакани ефекти и опасности. Додатоците за кожа, коса и нокти често содржат многу повеќе биотин отколку што му треба на човечкото тело, на пример,  покажа истражувачкi труд  објавен во списанието на Американската академија за дерматологија.

Дневната препорачана доза на биотин за возрасни е 0,03 милиграми. Во некои случаи, суплементите имале 650 пати поголема количина, според Управата за храна и лекови на САД .

Високото ниво на биотин до тој степен потенцијално може да доведе до лажни дијагнози на хипертироидизам и да влијае на способноста на лекарите да детектираат срцев удар кај пациентите, изјави Хартман за ДЕНЕС во јуни.

Д-р Адам Фридман , претседател на дерматологија на Универзитетот Џорџ Вашингтон, вели дека овие несакани ефекти понекогаш може да бидат смртоносни. „Некој почина затоа што беше пропуштен срцев удар [за време на тестирањето]“, објаснува Фридман, велејќи дека нивото на тропонин кај пациентот не покажува никаков знак за загриженост. „Тие не беа покачени кај оваа личност која земаше додаток на биотин за раст на косата“.

Биотинот, или витаминот Б7, најчесто се наоѓа во повеќето намирници и мултивитамини, така што луѓето ретко имаат потреба од додатоци, во секој случај, вели Фридман. „Да имавте недостаток на биотин, немаше да одите во Walgreens да купите шише биотин“, вели тој. „Веројатно би биле во болница“.

Природен начин за добивање биотин и колаген: урамнотежена исхрана

Тврдењата кои сугерираат дека биотинот е добар за здравјето на косата, кожата и ноктите се главно анегдотски, вели Хартман, додавајќи: „Повеќето Американци ја добиваат малата количина потребна веќе преку нивната секојдневна исхрана“.

Додека прелиминарните податоци покажуваат дека колагенот може да ја направи вашата кожа поздрава, Хартман вели дека се потребни повеќе истражувања за да се зацврсти тоа тврдење.

Без разлика, добро заокружената исхрана е најприродниот и најбезбедниот начин да се добијат хранливи материи за „убавина“ како биотин и колаген, се согласуваат истражувачите.

Не трошете пари на биотин или додатоци на колаген, велат дерматолозите: Подобриот начин да ги добиете хранливите материи за „убавина“

Авокадо, ленено семе, леб од цели зрна, киви, јаткасти плодови, овесна каша, грав и јаболка на дрвени даски
Извор: Envato Elements

Додатоците кои тврдат дека го подобруваат изгледот се зголемија во популарност во изминатата деценија. Од 2011 до 2020 година, процентот на Американци кои пријавиле дека земале витамин за коса, кожа и нокти во изминатиот месец се зголемил од 2,5% на 4,9%.

Но, експертите предупредуваат на несакани ефекти и опасности. Додатоците за кожа, коса и нокти често содржат многу повеќе биотин отколку што му треба на човечкото тело, на пример,  покажа истражувачки труд  објавен во списанието на Американската академија за дерматологија.

Дневната препорачана доза на биотин за возрасни е 0,03 милиграми. Во некои случаи, суплементите имале 650 пати поголема количина, според Управата за храна и лекови на САД .

Високото ниво на биотин до тој степен потенцијално може да доведе до лажни дијагнози на хипертироидизам и да влијае на способноста на лекарите да детектираат срцев удар кај пациентите, изјави Хартман за ДЕНЕС во јуни.

Д-р Адам Фридман , претседател на дерматологија на Универзитетот Џорџ Вашингтон, вели дека овие несакани ефекти понекогаш може да бидат смртоносни. „Некој почина затоа што беше пропуштен срцев удар [за време на тестирањето]“, објаснува Фридман, велејќи дека нивото на тропонин кај пациентот не покажува никаков знак за загриженост. „Тие не беа покачени кај оваа личност која земаше додаток на биотин за раст на косата“.

Биотинот, или витаминот Б7, најчесто се наоѓа во повеќето намирници и мултивитамини, така што луѓето ретко имаат потреба од додатоци, во секој случај, вели Фридман. „Да имавте недостаток на биотин, немаше да одите во Walgreens да купите шише биотин“, вели тој. „Веројатно би биле во болница“.

Природен начин за добивање биотин и колаген: урамнотежена исхрана

Тврдењата кои сугерираат дека биотинот е добар за здравјето на косата, кожата и ноктите се главно анегдотски, вели Хартман, додавајќи: „Повеќето Американци ја добиваат малата количина потребна веќе преку нивната секојдневна исхрана“.

Додека прелиминарните податоци покажуваат дека колагенот може да ја направи вашата кожа поздрава, Хартман вели дека се потребни повеќе истражувања за да се зацврсти тоа тврдење.

Без разлика, добро заокружената исхрана е најприродниот и најбезбедниот начин да се добијат хранливи материи за „убавина“ како биотин и колаген, се согласуваат истражувачите.

Храната која е богата со биотин вклучува:

  • Жолчка
  • Грав
  • Јаткасти плодови
  • Семиња

Овие намирници помагаат во промовирање на производството на колаген:

  • Месо
  • Супа од коски
  • Желатин
  • Млечни производи
  • Грав
  • Соја
  • Овошје, лиснат зеленчук и корен зеленчук за витамин Ц, цинк и бакар, кои помагаат во производството на колаген

Пред да земете каков било додаток, важно е да си ги поставите овие прашања:

  1. Дали всушност ги има активните состојки за кои тврди дека ги има?
  2. Кои докази го поддржуваат користењето на оваа одредена количина на овој конкретен производ?
  3. Дали е ова доверлива компанија од која може да се купи овој специфичен производ?
  4. Дали е тестиран од трета страна и дали содржи некои загадувачи?
  5. Дали се пријавив кај мојот лекар пред да го земам?

Додатоците на колаген, кои често се наметнуваат како помош за здравјето на кожата, често може да се земаат без непотребна грижа – но кога се тестираат, многу популарни брендови содржеле токсични тешки метали како олово и жива, забележуваат Хартман и други дерматолози.

Земањето колаген веројатно „нема да му наштети“, додава Фридман, „но имаме толку малку насоки за давање препораки во однос на вистинската доза“.

За него, ова е суштината: „Им велам на моите пациенти, ве молам, не земајте [биотин]. За мене, навистина нема дополнителна корист, само потенцијална штета“.