Што е семејна теорија за стрес?

massai 3494109 960 720 696x398

Теоријата на семејниот стрес ги истражува промените во семејната динамика што се јавуваат како резултат на стресен настан.

Теоријата беше развиена од социологот Рубен Хил во 1949 година. Тој беше особено заинтересиран за тоа како семејствата беа погодени од Втората светска војна и истражуваше како разделбите и обединувањата предизвикани од војна ги преместуваат семејствата.

Забележувајќи дека разделбите и обединувањата се кризи во семејниот систем, тој забележа некои модели. Тој забележа како внатрешните и надворешните ресурси на семејството можат да го зачуваат или да го влошат стресниот настан, влијаејќи на тоа како семејството го толкува и дава значење на настанот што поттикнува. Сите три фактори заедно – настанот, расположливите семејни ресурси и семејната перцепција за настанот – комуницираат за да влијаат и да го одредат исходот на кризата. 1

Зошто е важна теоријата на семејниот стрес?

Во секое семејство е семеен систем. Овој систем ги вклучува членовите на семејството и нивните улоги, верувања, правила, вредности , очекувања , граници и одговори на нивната околина.

dzovi kompani baner horizontalen

Од родителите се очекува да ја исполнат улогата на старатели , а нивните деца се потпираат на нив за безбедност, опстанок и поддршка. Во еден семеен систем, родителите може да ги исполнуваат сите грижливи улоги за детето како готвење, чистење и подготвување за училиште. Во друг семеен систем, од најстарото дете може да се очекува да преземе некои одговорности за грижа, како на пример да му биде доделена улогата да ги гледа и да се грижи за своите помали браќа и сестри кога нивните родители се надвор од куќата и работат. Ова е различна улога за детето, што влијае на семејниот систем.

Дополнително, едно семејство може да има вредности засновани на професионални или образовни стандарди. На пример, може да биде табу во некои семејства да не посетуваат колеџ, додека други семејства може да очекуваат сите членови да работат во семеен бизнис или да одат во трговско училиште.

Различните вредности, улоги, верувања, правила, очекувања , граници и одговори на факторите на околината директно влијаат на она што го предизвикува, го влошува и го ублажува стресот во различни семејни системи. 1

Што се случува во семејна единица кога ќе се појави проблем?

Кога ќе се појави стресно прашање во семејството, одговорот ќе се движи во зависност од справувањето, управувањето со стресот и родителските вештини . Родителот може да вреска и да обвинува, обвинува и срами, да пристапува со љубопитност и трпеливост, или кој било број на одговори кои во голема мера зависи од нивните внатрешни и надворешни ресурси: 2

  • Внатрешни ресурси : Вештини за управување со стрес и гнев, вештини за решавање конфликти , комуникациски вештини, способност за саморегулирање, свесност и самосвест
  • Надворешни ресурси : Финансиски ресурси , пристап до храна и медицинска нега, социјална и комунална поддршка, физичка или практична помош и емоционална и психолошка поддршка вклучувајќи терапија

Разбирањето на оваа теорија нуди можност да се донесат помоќни одлуки во врска со стресот.

Како да одгледувате ресурси за време на стресни времиња

Теоријата за стрес на семејството вели дека ресурсите можат да бидат клучни во исходот на кризата. Сепак, одредени ресурси се надвор од контрола на семејството. На пример, финансиската состојба на семејството или пристапот до задоволување на нашите основни потреби не може секогаш да се контролираат. Во овие ситуации, можете да ги погледнете внатрешните ресурси што можете да ги негувате и надворешните ресурси до кои можете да пристапите. 2

portland opc

Пример Сценарио бр. 1: Родител ја губи работата

Да речеме дека сте родител кој е примарен обезбедувач на вашето семејство кое ја губи работата . Ова ќе го доведе вашето семејство во различни нивоа на криза во зависност од вашите потреби, заштеди, животна средина и систем за поддршка. Ако немате многу заштеди и аплицирате за секоја работа што можете без среќа, ова може да предизвика значителен стрес кој може да се влоши без поддршка и ограничени надворешни и внатрешни ресурси.

Забележувате дека имате помалку емоционална достапност при родителството и дека однесувањето на вашите деца почнува да се менува додека вашиот темперамент се скратува, расположението се менува, а сопствените борби и стрес почнуваат да влијаат на остатокот од вашето семејство.

Ова ќе биде пример за време да се поврзете со вашите надворешни ресурси и да побарате социјална поддршка и поддршка од заедницата. Повикувањето на член на семејството или заедницата да помогне во грижата за децата може да биде од голема важност во обезбедувањето грижа за вашите деца, а истовремено да ви овозможи простор и време што ви треба да се фокусирате на наоѓање работа. Ова може да биде предизвик за оние со ограничени пријателства и врски во заедницата, интензивирајќи го стресот и тешкотиите.

Друга опција за развој и користење на надворешни ресурси е истражување на ресурсите на заедницата. На пример, може да има саем за работа на кој можете да присуствувате, субвенционирана програма после училиште за вашите деца или програма за помош понудена преку верска институција или организација на заедницата.

Ова исто така би било време да вежбате да ги повикате внатрешните ресурси, како што се идентификување на вашите предизвикувачи и фокусирање на она што можете да го правите и контролирате наместо да се втурнувате во катастрофално размислување, да се грижите за вашето физичко тело со сон, исхрана и движење, дозволувајќи си да чувствувате и процесирате. гневот, стравот и тагата без да ги навредувате на другите, и практиките на медитација или визуелизација.

Пример сценарио бр. 2: родител дознава дека нивното дете го нарушува часот на училиште

Ако сте родител и добивате повик од училиштето на вашето дете дека глуми за време на часовите, може да станете крајно фрустрирани од неговото однесување и да се чувствувате засрамено или срам да примите таков телефонски повик.

Може да реагирате и да се обидете да го дисциплинирате вашето дете преку викање, груби зборови и тактики за заплашување. Алтернативно, можете да ги повикате вашите внатрешни ресурси со тоа што ќе одговорите со љубопитност и љубезност, ќе истражите со вашето дете зошто чувствува потреба да дејствува и ќе искористите надворешни ресурси преку и соработувајќи со нивните наставници за да ги зајакнат поддржувачките и позитивни алатки за справување и пренасочување.

Справување со семејниот стрес

Среде тешкотии, можеби е тешко да се замисли како да се намали стресот во семејниот систем. Сепак, дури и малите активности можат да доведат до различни резултати.

Планирајте семејни состаноци

Прво, размислете за спроведување на практика за одржување на семеен состанок каде секој од вас може да помине одредено време истражувајќи како тековните стресни фактори влијаат на вас и на секој член на семејството. Пред да започнете дијалог меѓу себе, одвојте време да поставите некои заеднички договори.

На пример, дали секој од вас може да се согласи да не разговарате еден за друг? Ако некој од вас почне да го крева гласот, дали групата може да се согласи да направи пауза од разговорот на неколку минути? Ова може да помогне да се осигура дека секој член на семејството се чувствува безбедно и слушано.

Размислете за семејна терапија

Доколку се чини дека семејните состаноци може да резултираат со дополнителна болка меѓу членовите на семејството , размислете да присуствувате на семејна терапија. Во сесијата за семејна терапија , обучен професионалец за ментално здравје може да му помогне на секој од вас да остане на вистинскиот пат додека ги решава вашите предизвици.

Распоред сам време

Исто така, може да биде корисно да се создаде семеен распоред каде секој член на семејството добива еден час сам . За тоа време, тој член на семејството е поддржан да се опушти и да се вклучи во активност што им се допаѓа или ја смета за смирувачка без прекини од другите. Со тоа може да се овозможи поголем простор за одмор и релаксација и одгледување на повеќе отелотворени внатрешни ресурси.

Направете Зен катче

За да создадете култура на ментална благосостојба во вашето домаќинство, зен аголот може да биде навистина корисен. Зен аголот е дел од куќата кој е наменет за медитација . Кога работите се чувствуваат огромно, тоа е место каде што треба да земете длабок здив и да го регулирате вашиот нервен систем. Иако тие често се создаваат во детските соби, можете да изберете да направите таков што е пријателски за деца и за возрасни.

Железара Џајми Комерц

Побарајте помош

Не плашете се да побарате помош. Можеби тоа е приклучување на група за поддршка , барање терапија , развивање и продлабочување на односите, наоѓање и приклучување во заедниците за поддршка или барање помош од вашите најблиски . Исто така, може да биде корисно да се разгледаат различните можности и перспективи, да се споделат најдобрите практики со другите за справување и управување со стресот, да се научи како да се изразат и обработуваат вашите емоции и да се разгледа како стресното искуство може да биде начин да научите како да бидете подобро подготвени за идните стресни фактори.

Ве молиме бидете нежни со себе за време на овој процес бидејќи може да биде предизвик да се сменат длабоко вградените обрасци, перспективи и внатрешни и надворешни ресурси. Во ред е да правите грешки и да одвоите време за да негувате и развиете различни вештини и одговори на стресот. Фактот што ја читате оваа статија е доказ за вашата грижа и напори да се обидете да ги правите работите поинаку за различни резултати. Не се откажувајте и запомнете дека промената бара постојан напор со текот на времето. Дајте си трпение и милост и преземете ги работите еден ден и еден момент во исто време.

 

Категорија: Психологија