16 знаци на висока емоционална интелигенција

golubica pixabay naslov

Ако имате цврсто разбирање за тоа кој сте, тешко е некој да каже или направи нешто за да ве навреди. Емоционално интелигентните луѓе се самоуверени и слободоумни, што создава прилично густа кожа. Можете дури и да се исмевате себеси или да дозволите другите да ве исмејуваат затоа што сте способни ментално да ја повлечете границата помеѓу хуморот и деградацијата.

media 24 uslugi

Кога за прв пат се појави терминот емоционална интелигенција (EQ), тој служеше како алка што недостасуваше во едно необично откритие: луѓето со просечен коефициент на интелигенција ги надминуваат оние со највисок IQ 70 проценти од времето. Оваа аномалија донесе голема промена во општо прифатената претпоставка дека IQ е единствениот извор на успех.

Емоционалната интелигенција е „нешто“ во секој од нас што е донекаде нематеријално. Тоа влијае на тоа како управуваме со однесувањето, се движиме во општествените сложености и донесуваме лични одлуки за да постигнеме позитивни резултати.

И покрај важноста на EQ, неговата нематеријална природа го прави многу тешко да се знае колку имате и што можете да направите за да го подобрите ако ви недостасува. Секогаш можете да пристапите до научно потврден тест.

Сигурните знаци дека имате висок EQ се следните.

1. Имате силен емотивен речник

Сите луѓе доживуваат емоции, но неколку одбрани можат точно да ги идентификуваат додека се појавуваат. Истражувањата покажуваат дека само 36 отсто од луѓето можат да го направат тоа, што е проблематично бидејќи емоциите кои не се означени често се погрешно разбрани, што доведува до ирационални избори и контрапродуктивни дејства.

Луѓето со висок EQ ги контролираат своите емоции затоа што ги разбираат, а за ова користат обемен речник на чувства. Додека многу луѓе може да се опишат себеси како едноставно да се чувствуваат „лошо“, емоционално интелигентните луѓе можат точно да утврдат дали се чувствуваат „раздразливо“, „фрустрирано“, „депресивно“ или „анксиозно“.

Колку е поконкретен вашиот избор на зборови, толку подобар увид имате точно како се чувствувате, што го предизвикува тоа и што треба да направите во врска со тоа.

2. Заинтересирани сте за луѓе

Не е важно дали се интровертни или екстровертни, емоционално интелигентните луѓе се љубопитни и заинтересирани за сè околу нив. Оваа љубопитност е производ на емпатија, еден од најважните влезови за високиот EQ.

Колку повеќе се грижите за другите луѓе и низ што минуваат, толку повеќе ќе бидете љубопитни за нив.

3. Ги прифаќате промените

Емоционално интелигентните луѓе се флексибилни и постојано се прилагодуваат. Тие знаат дека стравот од промени е парализирачки и главна закана за нивниот успех и среќа.

Тие бараат промени кои демнат веднаш зад аголот и составуваат план за акција доколку се случат тие промени.

4. Ги знаете вашите силни и слаби страни

Емоционално интелигентните луѓе не ги разбираат само емоциите; знаат во што се добри, а во што лоши. Тие исто така знаат кој ги притиска нивните копчиња и околината (ситуации и луѓе) кои им дозволуваат да успеат.

Имањето висок EQ значи дека ги знаете вашите силни страни и знаете како да ги искористите во ваша корист, а притоа да не ве задржуваат вашите слабости.

baner portland horizontalen

5. Вие сте добар судија за карактерот

Голем дел од емоционалната интелигенција се сведува на социјалната свест; способност да читате други луѓе, да дознаете за што се работи и да разберете низ што минуваат. Со текот на времето, оваа вештина ве прави исклучителен судија на карактерот.

Луѓето не ви се мистерија. Знаете за што се тие и ги разбирате нивните мотиви, дури и оние што лежат скриени под површината.

6. Тешко е да ве навреди

Ако имате цврсто разбирање за тоа кој сте, тешко е некој да каже или направи нешто за да ве навреди. Емоционално интелигентните луѓе се самоуверени и слободоумни, што создава прилично густа кожа.

Можете дури и да се исмевате себеси или да дозволите другите да ве исмејуваат затоа што сте способни ментално да ја повлечете границата помеѓу хуморот и деградацијата.

7. Знаете да кажете не (на себе и на другите)

Емоционалната интелигенција значи да знаете како да вежбате самоконтрола. Го одложувате задоволството и избегнувате импулсивна акција. Истражувањето спроведено на Универзитетот во Калифорнија, Сан Франциско покажува дека колку е потешко да кажете не, толку е поголема веројатноста да доживеете стрес, исцрпеност, па дури и депресија.

dzovi kompani baner horizontalen 1

Да се ​​каже не е навистина голем предизвик за самоконтрола за многу луѓе. „Не“ е моќен збор што не треба да се плашите да го употребите. Кога е време да се каже не, емоционално интелигентните луѓе избегнуваат фрази како „Мислам дека не можам“ или „Не сум сигурен“.

Кажувањето не на нова обврска ги почитува вашите постоечки обврски и ви дава можност успешно да ги исполните.

8. Простувате грешки

Емоционално интелигентните луѓе се оградуваат од своите грешки, но тоа го прават без да ги заборават. Со чување на нивните грешки на безбедно растојание, но сепак доволно погодно за да се погледне назад, тие можат да се приспособат за идниот успех.

Потребна е фина самосвест за да се оди по јажето помеѓу живеењето и сеќавањето. Премногу долго задржување на вашите грешки ве прави анксиозни и срамежливи, додека целосното заборавање ве прави обврзани да ги повторите.

Клучот за рамнотежа лежи во вашата способност да го претворите неуспехот во зрнца на подобрување. Ова создава тенденција да се враќате секогаш кога ќе паднете.

9. Давате и не очекувате ништо за возврат

Кога некој ќе ви даде нешто спонтано, без да очекувате ништо за возврат, тоа остава силен впечаток. На пример, може да имате интересен разговор со некого за книга, а кога ќе го видите повторно еден месец подоцна, да се појавите со книга во рака.

Емоционално интелигентните луѓе градат силни врски бидејќи постојано размислуваат за другите.

banerПРИМА ДЕНТi horizontalen

10. Не држите лутина

Негативните емоции што доаѓаат со задржувањето на гневот се всушност одговор на стресот. Самото размислување за настанот го испраќа вашето тело во режим на борба или лет, механизам за преживување што ве тера да станете и да се борите или да трчате по ридовите кога ќе се соочите со закана.

Кога заканата е неизбежна, овој одговор е клучен за вашиот опстанок, но кога заканата е одамна минато, задржувањето на тој стрес предизвикува хаос на вашето тело и може да има катастрофални здравствени последици со текот на времето.

Всушност, истражувачите од Универзитетот Емори покажаа дека задржувањето на стресот придонесува за висок крвен притисок и срцеви заболувања. Држењето на гнев значи дека се држите за стрес, а емоционално интелигентните луѓе знаат како да го избегнат тоа по секоја цена.

Откажувањето на гневот не само што ќе ве натера да се чувствувате подобро сега, туку може да го подобрите и вашето здравје.

11. Ги неутрализирате токсичните луѓе

Справувањето со тешки луѓе е фрустрирачко и исцрпувачко за повеќето. Луѓето со висок EQ ги контролираат своите интеракции со токсични луѓе со тоа што ги контролираат нивните чувства. Кога треба да се соочат со токсична личност, рационално пристапуваат на ситуацијата.

Тие ги идентификуваат сопствените емоции и не дозволуваат гневот или фрустрацијата да поттикнат хаос. Тие исто така го земаат предвид гледиштето на тешкиот човек и можат да најдат решенија и заеднички јазик.

Дури и кога работите целосно ќе излезат од колосек, емоционално интелигентните луѓе можат да земат токсична личност со зрно сол за да не му дозволат да ја собори.

12. Не барајте совршенство

Емоционално интелигентните луѓе нема да си го постават совршенството како цел бидејќи знаат дека тоа не постои. Човечките суштества се, по својата природа, погрешни. Кога совршенството е вашата цел, секогаш останувате со досадно чувство на неуспех што ве тера да сакате да се откажете или да го намалите вашиот напор.

На крајот го трошите вашето време жалејќи се за она што не сте успеале да го постигнете и што требаше да направите поинаку наместо да одите напред, возбудени за она што сте го постигнале и што ќе постигнете во иднина.

13. Ценете го она што го имате

Одвојувањето време да размислите за она за што сте благодарни не е само вистинската работа; исто така го подобрува вашето расположение со намалување на хормонот на стрес кортизол за 23 проценти.

Студијата спроведена на Универзитетот во Калифорнија, Дејвис, покажа дека луѓето кои секојдневно работеле за да развијат став на благодарност доживеале подобро расположение, енергија и физичка благосостојба. Пониските нивоа на кортизол веројатно одиграа голема улога во ова.

14. Ја прекинувате врската

Редовното одење офлајн е знак за висок EQ бидејќи ви помага да го држите стресот под контрола и да живеете во моментот. Кога сте на располагање за вашата работа 24/7, се изложувате на постојана низа стресни фактори. Исклучувањето на телефонот му дава одмор на телото и на умот.

Истражувањата покажаа дека нешто толку едноставно како испраќање е-пошта може да го намали нивото на стрес. Технологијата овозможува постојана комуникација и очекување да биде достапна 24/7.

Исклучително е тешко да уживате во моментот без стрес надвор од работа, кога на телефонот во секој момент може да се спушти е-пошта што ќе го промени вашиот циклус на мисли и ќе ве натера да размислувате (читај: стрес) за работата.

15. Наеднаш го прекинувате негативниот самоговор

Колку повеќе размислувате за негативните мисли, толку повеќе им давате моќ. Повеќето од нашите негативни мисли се токму тоа – мисли, а не факти. Кога нешто секогаш или никогаш не се случува, тоа е само природната тенденција на вашиот мозок да ги согледува заканите (надувување на зачестеноста или сериозноста на настанот).

Емоционално интелигентните луѓе ги одвојуваат своите мисли од фактите за да избегаат од циклусот на негативност и да се движат кон позитивна, нова гледна точка.

16. Нема да дозволите никој да ви ја ограничи радоста

Кога вашето чувство на удобност и задоволство доаѓа од мислењата на другите луѓе, вие повеќе не сте господар на вашата среќа. Кога емоционално интелигентните луѓе се чувствуваат добро за нешто што го направиле, тие нема да дозволат туѓите мислења или потсмевните забелешки да им го одземат тоа.

Иако е невозможно да ги исклучите вашите реакции за тоа што другите мислат за вас, не мора да се споредувате со другите и секогаш можете да ги земате мислењата на другите луѓе со резерва.

На тој начин, без разлика што другите луѓе мислат или прават, вашата самодоверба доаѓа одвнатре.

провери.hr/wakingtimes _